• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vägen tillbaka

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 449
Mottagna reaktioner
1 003
Poäng
897
Fick svar från alektum.

Tack för informationen men denna skulden uppstod efter ditt beslut om inledande av skuldsanering och kommer därmed inte ingå skuldsaneringen.


Hur ska jag tolka detta? Menar dom att jag ska ha tagit ferratum lånet efter inledande?
Frågan är enkel när tog du lånet och när fick du beslut om inledande?(är bara när skulden uppstod som har betydelse)

Att du än fortsätter ta lån efter inledande bör rimligen ge avslag, men beror säkert på grund av lån.
Men är det så så bör du rimligen få avlag då du inte klarar av att ta rimliga beslut, finns få anledningar att göra det.

Min mening är inte låta hård, men skulle definitivt överklaga som borgenär. Jag hoppas det går bra dock.
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kritan

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
6 Augusti 2022
Meddelanden
41
Mottagna reaktioner
7
Poäng
32
Frågan är enkel när tog du lånet och när fick du beslut om inledande?

Att du än fortsätter ta lån efter inledande bör rimligen ge avslag, men beror säkert på grund av lån.
Men är det så så bör du rimligen få avlag då du inte klarar av att ta rimliga beslut, finns ingen anledning att göra det.
Kollade lite på ferratums hemsida första fakturan är från 28.12.2018 och sista inbetalningen jag gjort till dom är 26.08.2022. Jag fick inledande 19.12.2022.
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 449
Mottagna reaktioner
1 003
Poäng
897
Kollade lite på ferratums hemsida första fakturan är från 28.12.2018 och sista inbetalningen jag gjort till dom är 26.08.2022. Jag fick inledande 19.12.2022.
Ferratum är en kontokreutnyttjat krediten efter inledande?

Spelar ingen större roll i sig få krediten är skapad X, för eventuell skuldsanering om du utnyttjat den efter inledande är det ett problem.

för att vara tydlig kan det ses som uppsikt att aldrig betala, detta kan DU aldrig säga dock :)
 
Senast ändrad:

Kritan

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
6 Augusti 2022
Meddelanden
41
Mottagna reaktioner
7
Poäng
32
Okej men det har jag ju inte gjort. Senaste uttaget på krediten var 03.08.2022.
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 449
Mottagna reaktioner
1 003
Poäng
897
Okej men det har jag ju inte gjort. Senaste uttaget på krediten var 03.08.2022.
Okej, lugnt då, hänvisa dom till skuldsaneringens diare # och skulden har uppstått innan det också skulden ingår i skuldsaneringen.

Vill du ha hjälp smmed detta så är det bara skicka PM. Har inte mycket kärlek för detta företag så ställer upp.
 
Senast ändrad:

Kritan

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
6 Augusti 2022
Meddelanden
41
Mottagna reaktioner
7
Poäng
32
Okej, lugnt då, hänvisa dom till skuldsaneringens diare # och skulden har uppstått innan det också skulden ingår i skuldsaneringen.

Vill du ha hjälp smmed detta så är det bara skicka PM. Har inte mycket kärlek för detta företag så ställer upp.
Skickade uppgifterna som jag skrev ovan till alektum, om när sista uttag var gjort och att det var innan inledande. Dom slutade svara mig efter detta, har även skickat till dom igen, om att dom ska påvisa hur skulden har tillkommit efter inledande, men dom svarar inte. Pratade med min handläggare på kfm men hon kunde inte svara, då det var fel avdelning. Men alektum verkar ju inte vara värst intresserade att dra tillbaka skulden från föreläggande. Vad händer nu? Blir det löneutmätning på den skulden eller bör jag ringa kfm och påtala hur det ligger till? Många duma frågor men tacksam för svar :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp